شبكه الجزیره قطر: استقبال مردم از انتخابات ایران خوب است
نوشته شده توسط : sadis

ملحم ریا خبرنگار الجزیره در گزارش از تهران با بیان اینكه ، وضعیت اقتصادی در صدر محورهای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی قرار داشت ،‌گزارش داد :‌این انتخابات را می توان انتخاباتی پارلمانی با گرایشی نزدیك به همه پرسی در باره سیاست خارجی كشور تلقی كرد زیرا 48 میلیون شهروند ایرانی حق شركت در انتخابات را دارند، در نتیجه نظام ایران به میزان مشاركت بالای مردم امیدوار است و این مشاركت به مثابه همه پرسی جدید در باره نظام كشور است.

خبرنگار الجزیره با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در پای صندوق رای در نخستین ساعت شروع انتخابات ، گفت كه رهبر ایران امروز و هنگام دادن رای خود به این موضوع به صورت آشكارا و صریح اشاره كرد كه امروز روز بسیار حساسی برای ایران است .

وی افزود : ایران امروز تحت فشارهای سنگین خارجی قرار دارد و نقشه سیاسی در ایران و جهان عرب هم طی ماه های اخیر تغییرات زیادی را شاهد بوده است. نظام ایران منتظر نتایج انتخابات امروز است تا پیام هایی را برای داخل و خارج كشور بفرستد.

ریا افزود: استقبال مردم از انتخابات خوب است. كاملا روشن است كه پارلمان آینده ایران یك پارلمان اصول گرای تمام عیار است اما فقط باید منتظر بود تا مشخص شود این پارلمان رنگ دولتی و حمایت از دولت را دارد یا رنگ انتقاد از دولت بر آن حاكم می شود. به هر حال پارلمان آینده ایران برای تعیین سیمای مرحله سیاسی آینده كشور بسیار مهم و تاثیر گذار است.

در باره مسائل امنیتی هم باید گفت فرماندهان امنیتی ایران به خصوص سپاه پاسداران اعلام كردند به هیچ گروهی اجازه مخدوش كردن فضای انتخابات یا اقدام امنیتی داده نمی شود.

آنان قول دادند انتخابات در فضای امن و سالم برگزار شود. اما تردیدی نیست كه نگرانی هایی وجود دارد ، لذا وزارت اطلاعات اعلام كرد همه اقدامات لازم را برای جلوگیری از اخلال امنیتی اتخاذ كرده است.

شبكه الجزیره كه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، سلسله گزارش های خود در باره انتخابات را از اوایل هفته آغاز كرده روز جمعه در گزارشی برای آشنایی بینندگان خود با وضعیت سیاسی ایران، به بررسی اركان قدرت در نظام ایران پرداخت و به بیان ویژگی های هر یك از این اركان و اختیارات آنها اشاره كرد.

گفتنی است 350 خبرنگار خارجی از 174 رسانه ، انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پوشش می دهند.

مترجمام 1491





:: برچسب‌ها: درختان , ایالات متحده , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: